HTML

Évi és Lujzi Amerikában

Családtagoknak, barátoknak, és mindazoknak akik kíváncsiak rá, hogy merre jártunk, mi minden szépet láttunk...

Friss topikok

• U.Aliz: Szia, megkaptuk a képeslapot. Köszönjük szépen. :-) Tetszik nagyon. (2009.07.20. 21:20) The last night
  • Tösmagi Gabi: Lujzikám! Szerintem nagyon emlékezetesre sikeredett a 12. szülinapod! Majd bepótoljuk itthon is! H... (2009.07.13. 20:34) A hazafelé út kezdete
  • Iluska1: Szia! Elolvastam a beszámolókat, nagyon élveztem, minden gyönyörű, szinte el sem lehet képzelni. ... (2009.07.10. 05:23) Sequoia Park, Kings Canyon
  • S-Edina: Sziasztok! Üzenem Lujának, hogy csináltam egy tavacskát a kertbe a libáknak. :) Megkaptuk a képe... (2009.07.06. 22:17) Yellowstone Park
  • Petra :): Sziasztok! :) Nagyon irigyellek,hogy ilyen helyekre eljutottatok.Élvezzetek ki minden napot ,próbá... (2009.07.03. 22:52) Mounth Rushmore- Crazy Horse-Custer State Park

Linkblog

Archívum

Mounth Rushmore- Crazy Horse-Custer State Park

2009.07.03. 08:19 Vicuskaa

Üdvözlet!

Ma nagyon szép és kellemes napunk volt. Reggel fél 10 körül indultunk, úgyhogy volt időnk kipihenni magunkat. És az út sem volt fárasztó senki számára, mert Erzsi vezetett. Akinél aludtunk, ő volt ma egész nap az idegenvezetőnk.

Elsőnek elmentünk a Crazy Horse-hoz, ezzel kezdtük, mert ez volt legmesszebb, és innen haladtunk visszafelé. Crazy Horse egy indián törzsfőnök volt, és ez a Crazy Horse műemlék őt ábrázolja, vagy pontosabban fogja ábrázolni, ha elkészül egyszer. Ez egy óriási sziklába vájt szobor, közel 200 m magas, szóval nagyobb a piramisoknál is. Ennek a törzsfőnöknek az emlékére kezdte el készíteni egy ember ezt a szobrot. 1948 környékén. Azóta ő már meghalt és a családja, fiai folytatják a munkáját. Tulajdoképpen a szobornak még csak a feje, és a karja lett kifaragva. Igazából ezt nem is faragják, hanem robbantják. Tetszett nagyon szép volt, de nem gondoltam volna, hogy csak ennyi van kész belőle. Mondjuk érthető a dolog, azért nem halad gyorsabban, mert nem fogadnak el az államtól semmiféle pénzt. És számomra érthetetlen, de 7-8 ember dolgozik csak rajta. Mégis turisták milliói látogatják. Ki van állítva minden évben egy festett Harly Davidson, amit kisorsolnak, a támogatók között.

Elmentünk a Custer State Parkba is, ez nem nemzeti park, de természetvédelmi terület. Megálltunk az elején sziklákat mászni, mert csodálatos sziklák meredeznek ki a földből. Úgy kínálta magát, hogy felmásszunk mindre. Úgy szóltak ránk folyton, hogy haladjunk, hogy mindent meg tudjunk nézni mindent. Hatalmas sziklák voltak mindenfelé, de nem hegy, hanem a csupasz szikla, amin nem volt semmi. És a sziklán ahogy másztunk csillogtak, mert teli volt ásvánnyal, elképesztő mennyit lát az ember, egy csákánnyal kellett volna mennem. egyébként a környéken nem csak ásványokat lehet találni, hanem aranyat is. Annak idején az arany reményében jöttek ide az emberek. Csináltam képeket, remélem sikerül feltölteni őket. Tegnap nem volt jó a honlap karbantartás miatt, de remélem most már nincs gondja vele senkinek. A park egyes részein láthattunk volna szabadon legelő buffalokat, de nem volt szerencsénk hozzájuk. :((  A hegyi kanyargós úton rosszul is lettem, meg a fejem is megfájdult nagyon, de aztán  elmúlt.

Még volt időnk elmenni a Mount Rushmore-hoz. Itt található az a nagyon híres sziklába vájt szobor, amelyik a négy elnököt ábrázolja. Ez közel sem volt olyan hatalmas, mint a Crazy Horse, viszont legalább kész volt :) Gyönyörű, csodálatos, hogy ilyen szép formákat, arcvonásokat ki lehet robbantani a sziklából. Majd a képeken látjátok. Itt vásáoltunk is a shopban, néhány apróságot.

Hazafelé menet azért megnéztük a buffalot, igaz, be volt kerítve, de nehogy már úgy menjünk el, hogy ne lássunk buffalot. hazajöttünk utánna, már várt minket a finom vacsi. Annyira jó itt olyan jó családnál lakunk, szimpatikus itt mindenki. Szép a ház, ha kimegyek a teraszre, akkor gyönyörű a kilátás. Úgy maradnánk még itt pár napot, igaz én itt hónapokat is el tudnék tölteni, mert annyi gyönyörű túralehetőség is van errefelé. A táj is fantasztikus, a felhők alacsonyan vannak, és olyan fátylat bocsát az egész területre, a fenyőkre, mintha valami fantasyfilmben lennél. Itt forgatták a Farkasokkal táncoló c. filmet. Képzeljétek néhány helyen havat is találtunk.

Képek: www.indafoto.hu/vicuskaa Remélem mostmár meg tudjátok nézni a képeket, nekem sikerült... sajnálom, hogy így rosszalkodik, de nincs más ötletem, hogy mindenki meg tudja nézni.

Holnap indulunk tovább korán.

Jók legyetek

Évi, Lujzi

Utána mentünk

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petra :) 2009.07.03. 22:52:20

Sziasztok! :)
Nagyon irigyellek,hogy ilyen helyekre eljutottatok.Élvezzetek ki minden napot ,próbáljatok ki mindent,ki tudja mikor lesz rá máskor alkalom és fotózzatok le mindent,hogy minél több Amerikát hozzatok haza.:D Jó lenne ha találkoznánk még a nyáron,persze ha nem gond.Legalább lenne valami értelme a nyáriszünetnek,mert eddig nem igen akadt.
További kellemes időtöltést. :)