HTML

Évi és Lujzi Amerikában

Családtagoknak, barátoknak, és mindazoknak akik kíváncsiak rá, hogy merre jártunk, mi minden szépet láttunk...

Friss topikok

  • U.Aliz: Szia, megkaptuk a képeslapot. Köszönjük szépen. :-) Tetszik nagyon. (2009.07.20. 21:20) The last night
  • Tösmagi Gabi: Lujzikám! Szerintem nagyon emlékezetesre sikeredett a 12. szülinapod! Majd bepótoljuk itthon is! H... (2009.07.13. 20:34) A hazafelé út kezdete
  • Iluska1: Szia! Elolvastam a beszámolókat, nagyon élveztem, minden gyönyörű, szinte el sem lehet képzelni. ... (2009.07.10. 05:23) Sequoia Park, Kings Canyon
  • S-Edina: Sziasztok! Üzenem Lujának, hogy csináltam egy tavacskát a kertbe a libáknak. :) Megkaptuk a képe... (2009.07.06. 22:17) Yellowstone Park
  • Petra :): Sziasztok! :) Nagyon irigyellek,hogy ilyen helyekre eljutottatok.Élvezzetek ki minden napot ,próbá... (2009.07.03. 22:52) Mounth Rushmore- Crazy Horse-Custer State Park

Linkblog

Archívum

Yellowstone Park

2009.07.05. 07:31 Vicuskaa

Sziasztok!

Elnézést kérek mindenitől, tegnap nem tudtam írni, mert nem volt internet a táborhelyünkön. Ma is irtó lassú, remélem azért sikerül majd ezt az írást menteni. Képeket ebből kifolyólag nem hiszem, hogy tudnék felrakni. Tegnap egyébként sem történt semmi említésre méltó dolog. Öszepakoltunk Erzsiéktől, és mentünk kocsival pár száz mérföldet, és végül Yellowstone közelében táboroztunk. aznap már nem tudtunk bemenni a parkba. Próbáltunk netezni, de nem jött össze. A KOA táborhelyeken szállunk meg mindig, jók ezek a helyek nagyon, de olyan rohadtul hideg van és úgy fázok éjjelente a sátorban. Hegyekben vagyunk így érthető, meglátszik a lehelet is, 13 fok van, és még csak este 11. (vettem ajándékba egy hőmérőt, azon nézem :p).

Ma reggel összepakoltunk az elöző szállásheéyünkön, és elmetünk Yellostone parkba. Én nem is tudtam, hogy ez a hely teli van hőforrásokkal, és gejzírekkel. És ezek a hőforrások rendkívül sok szép természeti képződményt csináltak az évek során. Van benne egy baktérium , amitől a lezúduló forró víz, ilyen lépcsős teraszokat csinált, ahogy lerakodott. gyönyörű, és ezek óriási nagy területen vannak.

Láttunk igazi gejzíreket is. Kisebbet nagyobbat, nagyon érdekes volt. Láttunk olyan gejzírt is, ami 70 m-re feltör, de várni kellett rá, mert csak minden órában szokott kitörni. Elég büdösek voltak a kipárolgásaik, mert nagyon nagy a kéntartalmuk. Amúgy ezeken kívül is csodálatos a park. Gyönyörűek a fák, a gyökereik, ahogyan megkapaszkodnak a csupasz sziklákon. Végig zubogott az út mentén a Yellowstone patak, sokan horgásznak benne, mert nagyon sok pisztráng él a patakban. Az emberek többsége belegázolt a patak közepébe, mert ott is csak térdig ért a víz. És nem is volt hideg a vize, hiába jön magasról, mégis a sok belefolyó hőforrás felmelegíti az egészet. Jó lenne, ha itt a sátor alatt is menne mélyen egy hőforrás,ami felmelegítené a földet alattunk...

Láttunk még a parkban egy egész bölénycsordát, hosszú kocsisorban vánszorogtunk, amikor megláttuk a csordát akkor már tudtuk, hogy miért, minden autós megállt lefényképezni az állatokat. Volt olyan bölény, ami egész az út mellett legelészett. És láttunk kikisbölényeket is, voltak összesen vagy 100-an.

 

Ma van Júl 4-e, mindenhonann tüzijátékot hallok, durrognak a petárdák... de én ki nem teszem a lábam a meleg hálózsákból :)) Remélem tudunk majd aludni.

Sok puszi:

Évi, Lujzi

Sajnos csalódnom is kellett, én eddig a Yellowstone parkot, csak a Maci Laci nevû mesébõl ismertem, és arra számítottam, hogy látni fogunk medvét. De nem láttunk egyet se. De azért itt a kempinghelyen elmondták, hogy minden kaját ki kell rakni a sátorból, remélem ide azért nem jön medve, nem itt szeretnék találkozni velük :D Holnap még ott fogjuk tölteni a fél napunkat szóval van rá esély. Mondjuk, szerintem azért nem lehet õket látni, mert itt abból áll a nemzeti park nézés, hogy végighajtasz autóval az úton. Egy-egy helyen kiszállunk fényképezni aztán megyünk tovább. Én megszoktam, ha szép helyen járunk oda általában nem is visz autó, vagy ha visz, akkor is gyalogtúráznak az emeberek. Mondjuk itt a hatalma távolságok miatt nem lehetséges ez, de akkor is furcsa nekem. Szóval, így meg nehezen láthat az ember igazán sok állatot.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vicuskaa.blog.hu/api/trackback/id/tr201227363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S-Edina 2009.07.06. 22:17:41

Sziasztok!

Üzenem Lujának, hogy csináltam egy tavacskát a kertbe a libáknak. :)

Megkaptuk a képeslapot is.

Edina
süti beállítások módosítása